سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار هدف و هدف گذاری
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

با سلام خدمت دوستان کنکوری . خوب بعد از بحث در مورد سخت افزارهای اولیه فرآیند کنکور کم کم پا به عرصه عمل میذاریم . خوب سوال اولی که پیش میاد اینه که اصلا کنکور سخت است هست یا نه و اگر هست چگونه میشه با اون برخورد کرد . خوب باید گفت که اینکه کنکور سخت هست یا سخت نیست ، بستگی به این داره که ما به چی میخوایم برسیم . تعداد بسیار زیادی داوطلب در کنکور شرکت می کنند که برای بعضی ها کنکور اصلا سخت نیست و یکسال پر از گردش و بیرون روی و کلاس روی و کتاب فروشی و ادا و اصول است و اینا میرن و تو کنکور هر نتیجه که بگیرن براشون خیلی مهم نیست و هر چه پیش آید خوش آید . ولی عده زیادی هستند که حداقل در عقیده و فکر اولیه در فکر این هستند که مثلا در یک فیلد روزانه ، رشته مهندسی ، در این دانشگاه ها میخوایم . یعنی این دسته میان و برای خودشون یک چارچوب و محدودیت هایی رو ترسیم می کنند و تو هدف خود به این می اندیشند که طوری کار کنند که بتونند قدم به قدم به خواسته های خود نزدیک شوند و از طریق کانال هایی به اهداف خود برسند . خوب یک مسئله هم معلومه و اون هم اینه که این دستاوردهای فوق العاده خواهان کم نداره و هر قدر که این رقابته بیشتر بشه کار کم کم سخت میشه . این اهداف مثل یک جایزه می مونند که خیلی ها دنبال اون هستند و می خواهند به اون برسند و از یک نقطه شروع می کنند و می دوند و هر کس زودتر رسید میتونه اون رو برداره و به اون برسه . پس کار روی نتایج تاپ و خوب رقابتی هست و روی نتایج عادی از سطح رقابت کم تری برخوردار است ؛ از طرفی ما نمی تونیم که جلوی سرعت و پیشرفت دیگر رقیبان رو بگیریم و با ساختن جوی مطابق اراده خود همه رو تحت تاثیر قرار بدیم و فقط باید رو خودمون تاثیر بذاریم و تلاش کنیم . تلاش ها ، زحمت ها ، پشت کارها ، بی خوابی ها ، غلبه بر درون و بیرون که امواج منفی بهمون میدن و زنگ تفریح ها و استراحت ها و بی انگیزگی ها همه و همه باعث این میشه فاصله ما با رقبا بیشتر بشه . پس از این جنبه کار سخت میشه چون سرعت رسیدن به هدف رو ما تعیین نمی کنیم و ما فقط رو خودمون میتونیم تاثیر بذاریم . پس باید مراقب باشیم که کارهای بزرگ را آسان و سهل نگیریم بلکه برای رسیدن به آن گامهای بلند برداریم . پس باید عزمومن رو جزم کنیم و برای رسیدن به اون اهداف لحظه به لحظه تلاش کنیم . مثلا الان داوطلبی که اگه ازش کنکور بگیریم و ریاضی بزنه زیر 10 درصد برای رسیدن به رشته مهندسی و دانشگاه خوب باید این درصد رو به بالای  60 درصد برسونه . مسیر ، مسیر پر افت و خیز و دشواری هست و کار ، کار بزرگی هست . همه کارهای بزرگ یه دورنما و هدفی رو می خواهند که الان میخوام در مورد هدف گذاری صحبت کنم . هدف و انگیزه همیشه در کنار هم هستند . هدف یه نوع خواسته فردی هست که با میل درونی ایجاد میشه . هدف داشتن و هدف دار بودن یعنی اینکه من دانش آموز در اولین تابستون زندگیم به طور جدی و بدون اینکه برای فردا تکلیف و امتحان و فشار و ... داشه باشم میشینم و مطالعه می کنم . هدف از عمق وجود ما و از ماورای تخیلات ما و از زمان های دور شکل میگیره و طی مراحلی با تکمیل اطلاعات و بلوغ فکری اصلاح میشه و شکل عینی به خودش میگیره . هدف میتونه در نخست تا هر کجا که دوست داریم پیش بره و به اصطلاح باید در موقع هدف گذاری روح رو آزاد کرد تا بتونه خودش رو به جایی که در صورت رسیدن بهش احساس آرامش میکنه ، برسونه و اون وقت اون میشه هدف ما . هدف مکانیک امیر کبیر . این هدف تا اینجا برای ما مثل قله کوه میمونه و ما هنوز اول راه هستیم . یه نگاه به هدف . به قله کوه . به جایی که دوست داریم برسیم . به کسی که تونسته به اونجا برسه و ... میتونه در اول کار محرک خوبی باشه . پس اگر دانشگاه مورد علاقت در کنارت هست برو از نزدیک از اون بازدید کن . اگه دانشجویی در اون رشته و دانشگاه رو میشناسی برو باهاش صحبت کن . ولی خوب منم میدونم که شاید هیچ کدوم از این دو مورد برات محیا نبود . اونوقت خودت با استفاده از قوه  و قدرت تخیلت خودت رو به اون هدف رسیده ببنی . فکر کنی که به خواسته هات رسیدی و اونا الان ماله تو هست . باید با تک تک سلول هات لمسش کنی . خجالت نکش . یه کم بیشتر . دوست داری برات کف بزنند ، یا اینکه تو همه جا تو رو تحسین کنند . یا اینکه با یه کیف و تیپ مشتی و 206 بری دانشگاه . هر چی که دوست داری رو ببین و تصور کن . شوق و ذوق بالای قله و اینکه پیروز شدی رو تو خودت ببین . بعد از اینکه حسابی در درون خودت احساس خوب و غرورآفرین رو حس کردی . سرت رو پایین تر بنداز و حالا به فاصله ات با هدف نگاه کن . تو در کوهپایه و هدف در قله . ببین که چقدر زمان داری و راه هم چقدر طولانی هست . به رقبا هم نگاه کن . اونا هم کوله پشتی ها رو بستند و دارن خودشون رو آماده می کنند . پس باید دست به کار شد . تو این راه پر پیچ و خم نباید اول دنبال همه چیز رفت و گشت و همه کارهارو راست و ریست کرد و سپس اومد و شروع کرد به حرکت ، بلکه مثل یه بازی کامپیوتری تو از اول هیچ ابزار و امتیازی نداری و فقط یه جون 100 درصد داری که میتونی باهاش حرکت کنی و جلو بری و در ادامه مسیر برای تو شرایط طوری رقم میخوره که میتونه تو رو به ابزارها و شیوه ها و اشخاص مفید معرفی کنه . تو کنکور نباید رفت و اول چند وقت صرف حاشیه کرد . حاشیه کلاس و کتاب و استاد و حتی شیوه های کنترل ذهن و فنون برنامه ریزی و مطالعه و ... بلکه اول باید با هیچی حرکت کرد . اگه برنامه ریزی تو بهترین نیست و اون رو فقط خودت ریختی ، اگه فلان cd  و جزوه و استاد رو نداری و خیلی اگه های دیگه ... مهم اینه که اول فقط حرکت کنی تا موتورهای درونیت به کار بیفته ، سپس خودت میبینی که کم کم با کسب تجربه و گذر زمان یا به اون ابزارها و شیوه ها دست پیدا می کنی و یا متوجه میشی که نه یه چیزهایی بالاتر و برتر از اونا وجود داره و اونا هیچ کدوم تضمین کننده راه نیست . حالا بذار باز بریم به سمت هدف ، یعنی همون نوک قله . میدونی چرا میگن باید هدف گذاری کرد و سپس اون رو رها کرد و به اهداف کوتاه مدت و کوچیک در راستای هدف اصلی چسبید ؟ ! به خاطر اینکه تو الان در پای کوه هستی و نگاه مداوم به هدف اصلی باعث میشه که این فاصله طولانی تو تا اون بیش از پیش به چشم بیاد و تو احساس کنی که تو به اون نمیرسی و چقدر زجر آور و خسته کننده است که بخوای تا اون بالابری و .... تو این مدت باید یه بار قله رو دید و بعد اونو گذاشت کنار و سپس به اهداف کوتاه مدت قابل دسترس فکر کرد . هدفی که میتونه مثلا خوندن 40  ساعت درس در هفته و تسلط بر فلان مباحث باشه . میتونه استفاده از یک بعد از ظهر جمعه باشه که اغلب بچه ها میگن دلمون گرفته و نمیتونیم درس بخونیم . میشه از یک عصر پنجشنبه تابستونی که اغلب داوطالبان استراحت می کنند نشست و درس خوند و از اون کار لذت برد و خود رو به هدف کوتاه مدت و کوچیک رسوند و در راستای اون یک قدم به نوک قله نزدیک تر شد. هدف و انگیزه داشتن یعنی اینکه من ساعت های متوالی رو به درس خواندن بپردازم ، و ممکنه که بدن من از لحاظ بیولوژیکی و فیزیکی خسته بشه و افت کنه ، ولی به لحاظ روحی و هیجانی در شرایط مثبت باشم که تحت هیچ شرایطی حاضر نباشم که درس رو رها بکنم و حتی شب که دارم می خوابم ، این تفکر در ذهنم شکل بگیره که خدایا کاش میتونستم یه ذره دیگه بیدار بمونم و یه ذره دیگه بخونم . هدف یعنی اینکه وقتی که دارم درس می خونم منهای اینکه به این فکر کنم که نتیجه این خواندن چی میشه ، همین که دارم این تست ها رو میزنم و این سطرهارو می خونم و میرم جلو ، از خوندن اونا یک رضایت درونی به من دست بده که احساس کنم زندگی یعنی همین . احساس کنم که این لحظات قشنگ ترین لحظات زندگی منه که با این شوق و اشتیاق دارم به مطالعه این درس می پردازم و انقدر خوب دارم روی اون کار می کنم . هدف دار بودن و انگیزه داشتن یعنی اینکه وقتی به یه مسئله ای برمیخورم که بلد نیستم ، بجای اینکه ناراحت بشم و فکر بکنم که لابد من درس رو یاد نگرفتم که نمی تونم این مسئله رو حل کنم ، به این قضیه اینگونه فکر کنم که حتما این مسئله ، مسئله ای بوده که منو به فهم و درک و عمق بالاتری خواهد رسوند و خلاقیت من رو رشد میده . هدف دار بودن و هدف داشتن یعنی اینکه بیایم و تو تک تک لحظه های زندگیمون رنگی از هدف و غایت فوق العاده خودمون بزنیم . هدف یعنی هر لحظه از زندگی ما یا به لحاظ عملی و یا به لحاظ فکری و ذهنی درگیر اون باشه . داشتن هدف نه تنها باید ترس نیاره بلکه باید تمام زندگی انسان رو تحت تاثیر قرار بده . هدف دار بودن به گذشته ما مربوط نمیشه . دانش آموزان زیادی بودند که تا سال سوم دبیرستان متوسط یا حتی ضعیف بودند ولی در سال آخر طوری حرفه ای حرکت کردند که همه چیز رو تغییر دادند و تونستند که به اهداف خودشون برسند .

 


انتخاب رشته ۹۸ انتخاب رشته آزاد ۹۸ انتخاب رشته سراسری ۸۹ برنامه ریزی موفقیت در کنکور از عید تا خرداد ۹۹

نظرات شما عزیزان:

atieh
ساعت23:22---19 آبان 1391
سلام.مطالبتون واقعا عااالی بود.

یه راهنمایی ازتون میخواستم.

من گرافیک خ.ندم.فوق دیپلم.اما چون از اول رشته تجربی رو دوست داشتم ول کردن..حالا بعد از چند سال تصمیم گرفتم تجربی شرکت کنم..ازتون راهنمایی میخوام برا تشخیص مهمترین کتابا و انتشاراتش.

میشه کمکم کنید؟


مسعود
ساعت11:09---10 مهر 1391
سلام دوستان . من امسال سوم ریاضی هستم و متاسفانه یک کتابو افتادم و نتونستم شهریور قبول بشم و توی یک مدرسه دولتی درس میخونم و توی یک منطقه محروم زندگی میکنم. سوالم اینه اگه دی ماه قبول بشم میتونم کنکور امتحان بدم. تشکر منتظرم


sara
ساعت19:17---14 اسفند 1390
سلام من پارسال غير انتفاي قبول شدم رشتم معماري بود.با اين كه دو تا تجديد داشتم از دروس نهاي كسي فكر نمي كرد كه قبل شوم ولي امسال تلاش مي كنم كه دولتي قبول شوم بارتبه يك رقمي انشا الله .براي همتونم دعامي كنم كه به خواستتون برسيد.
پاسخ:سلام . ایشالا...


حسین
ساعت8:31---10 آبان 1390
سلام بر شما مشاور عزیز

میخواستم بدونم با معدل 11 میشه 3رقمی بشم با تلاش زیاد؟تورو خدا راستشو بگید...با توجه ب تاثیر مثبت....

تا الان داشتین ک مثل من باشه و 3 رقمی شده؟بابت 40% شدن تاثیر معدل اعصابم خورده...تورو خدا ج بدین.
پاسخ:سلام به شما . امیدوارم که حالتون خوب باشه . سه رقمی شدن راستش یه دور نگاه میخواد ... داشتن معدل خوب شرط لازم 3 رقمی شدن هست ولی شرط کافی همین کنکور شماست . شاید نه حتما با معدل 11 خیلی سخته این کار ولی روی کاغذ و با توجه به آمار و ارقام و همچنین تاثیر مثبت معدل امکان پذیر هست ولی یه آدم دیگه ای باید باشی و 180 درجه تغییر کنی


sara 
ساعت21:05---27 مهر 1390
سلام هره ببخشین من نمیدونم شما دخترین یا پسر ولی از من به شما یه تجربه اصلا ناراحت نباش که هنوز شروع نکردی! من وقتی سال سوم بودم دبیرامون+مشاورا میگفتن اگه تا حلا نخوندید عیبی نداره تابستونو ولی نباید ازدست داد استرسی که داشتیم کم میشد< تابستون تموم شدو ما میموندیم با کوله باری از استرس باز میومدن میگفتن هرکی از تابسون استفاده کرد خوش به حالش هرکی استفاده نکرد هیچ اشکالی نداره و خلاصه بگم وووتارسیدیم به عید بازم همین حرفا وووتا فرجه کنکور لپ کلوم اینه که هیچ وقت دیر نیس خداییش برو بپرس چند نفر مطلبی رو تو تابستون خوندنو قشنگ یاد گرفتن بعد به دلایلی وقت نشد درطول سال خیلی خوب بخونن و توفرجه هام همینطور ولی تو کنکور عالی بزنن؟ منم اینقدر استرس داشتم ولی به نظرم مهم اینه که درطول سال ادم درساشو بخونه خیلی خوب بخونه!اتاخر ول نکنه هرچی به اخرمیرسی مهمتر میشه نه اینکه بگی مهمترفقط اوله که من نخوندم پس موفق نمیشم منم فارغ التحصیلم تازه میخوام شروع کنم اگر به این چیزا قبلا فکر میکردم الان وضع ام این نبود البته من فقط پزشکی ودندون و دارو رو نیوردم ! به امید موفقیت برا همه ی کنکوری ها وپشت کنکوری های 91 راسی اقای افشار عجب کارتون سخته واسه همین چند خط جونم در اومد
پاسخ:سلام . دست شما درد نکنه عالی بود ... فقط مجبورشدم که آیکون ها رو حذف کنم تا کل متن شما نمایش داده بشه


مهسا
ساعت16:18---10 مهر 1390
سلام مطالبتون بیستن!ممنونم که انقدر به ما روحیه وانرژی میدین.من سال چهارم تجربی هستم میخوام پزشکی قبول بشم باوجودیکه معدل امتحانای نهایی پارسالم15شد.دارم تلاش میکنم اما زود زود ناامید میشم خصوصا وقتی به تستهایی که بلد نیستم میرسم انگیزه ام را از دست میدم ودست ازتلاش برمیدارم.نمیخوام الکی به من امید بدین،اگه نمیتونم واقعا بگین!بگین میشه من پزشک شم؟چطوری؟چقد تلاش کنم؟مطمئنم جوابتون به من کمک زیادی میکنه.منتظرم!
پاسخ:سلام به شما . امیدوارم که حالتون خوب باشه . خوب شما میشه به من بگید که فردا قیمت طلا چقدر بالا و پایین میاد ؟ اونوقت از من انتظار دارین که بگن شما از 86400 ثانیه طلای ناب زمان خودتون در 24 ساعت چقدر و چگونه استفاده می کنید ؟ پست از پیله ات بیرون بیا .. پرواز کن .. اوج بگیر رو بخون . اینجا چیزی که قابل اندازه گیری نیست رو چجوری میشه پیش بینی کرد ؟ با معدل 12 کتبی سال 88 پزشکی تهران قبول شدن ... این رو میشه دید و گفت میشه ؟ بازهم نه ...این میشه یا نمیشه رو فقط خود شما تعیین می کنید ... تاثیر مثبت نمرات کتبی در کنکور 90 باعث شد تا حد زیادی تلاش بهتر و بیشتر داوطلبان به خاطر سهل انگاری معدل سال گذشته خراب نشه و از طرفی نمرات عالی کتبی نهایی هم بد شانسی عده ای کمی از داوطلبان مستعد کنکور 90 در سر جلسه کنکور رو کمرنگ کرد و اینگونه نمره و زحمت برتر همه داوطلبان در سال سوم یا پیش تاثیر بیشتری داشت . پس چرا حالا شما انقدر دارین این معدل 15 رو برجسته می کنید و مثل چماق می کوبید به انگیزه خودتون ؟ وقت و زمان عالی هست فقط حاشیه و افکار مزاحم رو از خودتون دور کنید و با حذف پیش زمینه های قبلی ، افکار و احساسات دیگری رو به درون خودتون وارد کنید


مریم
ساعت13:21---9 مهر 1390
سلام. دانشگاه ازاد امسال کنکورش برگذار نمیشه؟پس چه جوری دانشجو قبول می کنه ؟ تورو خدا جواب بدید
پاسخ:سلام . درسته اینجور اعلام کردن . 2 حالت داره یا شرط معدل فقط و یا هر دانشگاه آزمون ورودی خودش رو بگیره و یا .... رویا آزاد


مریم
ساعت23:10---26 شهريور 1390
سلام آقا رضا شما رشتتون ریاضی بود یا تجربی؟
پاسخ:سلام . ما هم نمیدونیم . ولی بهشون بازهم تبریک میگیم


رضا
ساعت18:28---24 شهريور 1390
سلام من امسال در كنكور 97 شدم.ومي خواهم بگويم هيچ تلاشي بدون ثمر نمي ماند توكل كن بر خدا و درس خواندن را شروع كن.
پاسخ:سلام تبریک به شما . رویا آزاد


هره
ساعت0:33---17 شهريور 1390
سلام .من امسال سال سوم روپشت سرگذاشتم وتاحالاهیچی واسه کنکورنخوندم واصلاهیچ هدفی هم ندارم وازاین بی هدفی وبی برنامگی خودم واقعارنج می برم خصوصا وقتی می بینم دوستام کلی درس می خونن وتست می زنن خیلی ناامیدمی شم لطفا مراراهنمایی کنید.ممنون ازلطف شما




پاسخ:سلام .. خیلی جالب صحبت میکنی ! کاش میشد شما رو از نزدیک دید مگه شما دوست نداری بری دانشگاه ؟ من چه راهنمایی میتونم به شمکا بکنم وقتی شما هنوز در خونه اول خودت هستی ؟ یه سوال ازت دارم . برای چی نخوندی ؟ دقیقه علتش رو بگو . منتظرم ((مینا عظیمی ))


مریم
ساعت23:45---15 شهريور 1390
سلام .ممنون از مطالب خوبتون . من رشته ریاضی هستم و الان دو ماهی هست که تصمیم گرفتم کنکور تجربی بدم البته من دو سال هم رشته معماری دانشگاه درس خوندم . میخوام بدونم نظرتون در این باره چیه به نظرتون من میتونم کنکور 91 پزشکی دانشگاه دولتی قبول بشم من به این رشته خیلی علاقه دارم و به خاطرش دانشگاهمو رها کردم ولی هر کسی میشنوه میگه کار اشتباهی کردی رقبای سر سختی داری و نمیتونی پیروز بشی نظر شما چیه ؟خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
پاسخ:سلام . امیدوارم که حالتون خوب باشه . خانم مریم من شما رو نمی شناسم ولی مطمئن هستم که هدف و امید و آرزوی دست به این کار زدین . شک و تردید به خودتون راه ندین . اگه تصمیم خودتون رو گرفتین باید تمام عواقب این کار رو هم بپردازید ... پزشکی دانشگاه دولتی قبول شدن یه آدم خاص میخواد . به همه ثابت کنید که واقعا شما همون آدمید ... منابع کنکور 91 که همون کتابها هستن رو تهیه کنید یا از سایت www.chap.sch.ir دانلود کنید ... برای درس یا دروسی که احساس می کنید نیاط به کلاس دارین به کلاس های بیرون مراجعه کنید . برای هر درس منبع خوادن و تست زدن فراهم کنید ... چند روز رول و نقش یه داوطلب 91 معرکه رو بازی کنید تا جایی که می تونید تلاش کنید و درس بخونید ... مهم نیست که بدون برنامه باشه و یا از کجا و چی بخونید ... فقط این شروع مهم هست و استارت اولیه که باورتون بشه که شایستگی قبولی در پزشکی رو دارین و از بقیه رقبا چیزی کم ندارین ... انقدر با خودت با تلقین و عمل گرایی حرف بزن و بگو که مطمئن هستم تلاش می کنم و مزد تلاشم ر میگیرم که در درونت یه ولعی باشه برای ثابت کردن خودت به دیگرانی که گفتن اشتباه کردی ... اگه دست به این کار عجیب و غریب از دیدگاه دیگران زدی حتما باید پیش خودت برای رسیدن به اون چیزی که دوست داری ( پزشکی ) توجیحات قانع کننده آورده باشی که دو سال معماری خوندن رو رها کردی تا بهش برسی ... ضربان قلبت باید هر لحظه مملو گام برداشتن به سمت هدفت باشه و دوست داشتن این راه و نه آشفتگی و استرس با حرف دیگران ... داوطلب کنکور داشتم که معلول بود و بعد از رهایی از تخت بیمارستان و بعد از دو سال فاصله گرفتن از دوستان و مدرسه و درسا تونست در سهمیه افراد عدی و نه معلول همون سال در عرض 9 ماه خوندن کامپیوتر دانشگاه تهران قبول بشه ... این یعنی بمب انرژی و نهایت اعتماد به نفس و اتکای به خود یه آدم ... شروع کن ... در مسیری که با تمام وجود رسیدن به پایانش و قبولی در پزشکی رو لحظه شماری می کنی . موفق باشی


یکتا
ساعت13:30---12 تير 1390
سلام .ممنون از پاسختون . آقای دکتر ذاکر مطب دارن؟کجا؟چطوری پیداشون کنم ؟

یه سوال دیگه اینکه هیچ سایتی نیست که بشه سوالای آزاد رو ازش دانلود کرد؟من هرسایتی میرم نمیشه
پاسخ:سلام . اطلاعی ندارم که چطوری و کجا میشه ایشون رو پیدا کرد . سوالات آزاد هم امسال نه توسط سایت دانشگاه آزاد و نه سایت های تابع مثل azmoonbank.com منتشر نشد و تنها راه خرید سوالات از موسساتی مثل علیرضا عربشاهی است که در یک پک کامل با پاسخ و ارزان است .


کنکوری(یکتا)
ساعت20:45---8 تير 1390
سلام . سپاسگزارم که جوابمو دادید. فقط 2تا سوال دیگه . یکی اینکه یه بار آقای دکتر ذاکر توی برنامه گفتن که پزشک هستن. میخواستم بدونم پزشک چی هستن و آیا از این طریق میتونم پیداشون کنم؟ سوال دومم هم اینه که احتمال اینکه امسال داروسازی سراسری قبول بشم نسبتا زیاده . ولی اگه قبول نشم مصمم هستم که یکسال به خاطر هدفم زحمت بکشم. اما خب دانشگاه آزاد هم شرکت کردم و پدرم برای فرستادن من به دانشگاه آزاد مشکلی ندارن. ولی به نظر شما بهتر نیست حتی اگر داروسازی آزاد قبول شدم یکسال بمونم که بتونم سراسری قبول بشم؟
پاسخ:سلام دکتر ذاکر پزشک عمومی هستند . یه دکتر دیگه هم یعنی آقای جعفرقلی تکنسین هوشبری اتاق عمل هستند . ضمنا دکتر ذاکر مشاور ارشد موسسه و انتشارات تست قرمز ( کیف قرمز ) هم هستند . در مورد سوال دومتون باید بگم که بستگی به خدا شما داره . اگه دلتون از نتیجه کار در نیمه مرداد راضی میشه و از خودتون رضایت دارید که همین امسال برین ولی اگر میخواین برای همیشه دغدغه یک دانشگاه و رشته تاپ رو تو ذهنتون داشته باشین ، خوب یکباره دیگه با تمام توان درس بخونید . رشته داروسازی که شما احتمال میدین در سراسری یا آزاد قبول میشین رشته خوبی هست ولی خوب هر چه level دانشگاه بالاتر باشه مسلما بهتره


فاطمه
ساعت13:04---8 تير 1390
عالي بود.لطفاراجع به درست درس خوندنم راهنماييمون كنيد!

معصومه
ساعت13:42---7 تير 1390
جالب بود . مفید بود . ممنونم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: